Ford Mustang zdobywa tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego.

  • Ford Mustang - obchodzący dziś swoje 56. urodziny - był w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie, utrzymał też piąty rok z rzędu status najlepiej sprzedającego się na świecie sportowego coupé.

 

  • Globalny eksport tego modelu rozpoczął się w roku 2015 i od tego momentu do grudnia 2019 Ford sprzedał 633 000 Mustangów w 146 krajach na całym świecie. W samym roku 2019 sprzedano 102 090 egzemplarzy tego modelu.
     

 Ford Mustang, w swoje 56. urodziny w słynnym Mustang Day, może świętować podwójne laury w globalnych rankingach sprzedaży, jako najlepiej sprzedający się na świecie samochód sportowy i piąty z rzędu tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupé. Mustang jest także najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym w Ameryce ostatnich 50 lat.

– Jesteśmy dumni z rosnących wyników typowych i sportowych wersji Mustanga – powiedział Jim Farley, dyrektor operacyjny Ford Motor Company. Od Szwecji po Szanghaj, coraz więcej entuzjastów cieszy się w nowych Mustangach poczuciem wolności i amerykańskim duchem życia w drodze. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy służyć wciąż rosnącej grupie właścicieli, entuzjastów i fanów przez 56 lat – dodał Jim Farley.

Podwójne laury w światowych rankingach

Według analiz rejestracji nowych pojazdów osobowych firmy IHS Markit, w roku 2019 na całym świecie zarejestrowano 102 090 Mustangów, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. W tym okresie sprzedaż Mustanga w Niemczech wzrosła o 33 procent, a w Polsce o prawie 50 procent. Sprzedanych zostało w naszym kraju 774 samochody, dzięki czemu Polska zajęła 4. miejsce w Europie.

Rok 2019 to także piąty rok z rzędu, w którym Mustang był najlepiej sprzedającym się sportowym coupé na świecie. Sportowe coupé, zgodnie z definicją IHS Markit, to zarówno modele dwudrzwiowe jak i kabriolety.

Ford sprzedał w Europie w 2019 r. 9 900 Mustangów, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z poprzednim rokiem.*

Wersje sportowe
Mustang jest oferowany klientom w Europie w wersjach nadwozia typu fastback i cabrio. Do wyboru są dwa układy napędowe: 449-konny silnik benzynowy V8 o pojemności 5-litrów, z dziesięciobiegową automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz 2,3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 291 KM z sześciobiegową manualna skrzynia biegów.

Specjalna edycja Mustang BULLITT, z udoskonalonym, 460-konnym silnikiem V8 o pojemności 5,0 litrów, jest oferowana w nadwoziu fastback z wyborem lakierów: Shadow Black lub klasyczny Dark Highland Green oraz wyróżniającymi tę wersję detalami zewnętrznymi i wewnętrznymi.

# # #

 Raporty sumujące sprzedaż wg danych z oficjalnych źródeł rządowych oraz pozarządowych z 80 krajów, obejmujące 95 procent globalnych rejestracji. Samochody sportowe, zgodnie z definicją IHS Markit, obejmują wszystkie pojazdy z segmentu Global Sports Car IHS Markit. Według analizy globalnych danych rejestracji samochodów sportowych IHS Markit i wewnętrznych analiz Forda z lat 1966-2018, Mustang jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym ostatnich 50 lat.

 

Ford Mustang 2,3-litra EcoBoost – emisja CO2 od 204 g/km, szacowane zużycia paliwa od 9,0 l/100 km NEDC

Ford Mustang 5,0-litra V8 – emisja CO2 od 268 g/km, zużycia paliwa od 11,8 l/100 km NEDC

Ford Mustang Bullitt 5,0-litra V8 – emisja CO2 od 287 g/km, zużycia paliwa od 12,6 l/100 km NEDC

 

Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.

 

*Dotyczy 20 europejskich rynków: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.