Ford przedstawia rocznicową edycję specjalną Mustanga55 5.0 litra V8 i ulepszonego Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost
Ford ogłosił wprowadzenie do europejskiej oferty nowego modelu Ford Mustang55, przygotowanego z okazji 55 rocznicy debiutu kultowego samochodu sportowego.
Konstrukcyjnie oparty na 450-konnym Fordzie Mustangu z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów, nowy Mustang55 wyróżnia się wyjątkową stylistyką zewnętrzną, w tym charakterystycznymi pasami na masce i bokach nadwozia, oznaczeniami i opcjonalnym spoilerem tylnym, a także szczególnie starannym wykończeniem wnętrza.
Ponadto Ford Mustang z silnikiem 2,3-litra EcoBoost oferuje teraz akcenty stylistyczne inspirowane legendarnymi Mustangami Shelby posiada też standardowo instalowany układ wydechowy Active Valve Performance, który umożliwia kierowcom dostosowanie intensywności akustycznej wydechu Mustanga do ich nastroju i scenariusza jazdy.
Nowe kolory Mustanga wprowadzone w całej gamie modelowej obejmują Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange i Grabber Lime, a wprowadzenie modemu pokładowego FordPass Connect zamienia Mustanga w mobilny hotspot WiFi zapewniający internetową łączność nawet dla 10 urządzeń.
- Mustang jest jednym z tych wyjątkowych pojazdów, które pozostają nieprzerwanie przez ponad pół wieku w produkcji, a w tym przypadku apetyt klientów na najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie nie wykazuje żadnych oznak słabnięcia - powiedział Roelant de Waard, Wiceprezes ds. Marketingu, Sprzedaży i Serwisu Ford of Europe. - Nasz nowy Mustang55, to esencja Mustanga łącząca ekscytujące osiągi, śmiały design i rozwiązania zwiększające komfort, takie jak nasz modem pokładowy FordPass Connect, czy system audio B&O.
Choć niedawno minęło 55 lat od premiery Mustanga, która miała miejsce 17 kwietnia 1964 roku, w 2018 roku Mustang był najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie - już czwarty rok z rzędu. Nowego Mustanga55 z 5-litrowym silnikiem V8 i ulepszony Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost będzie można zamówić już w sierpniu tego roku.
55 lat - jak dotychczas
Nowa edycja specjalna Mustang55 dostępna w nadwoziach fastback i kabriolet zapewnia wyjątkowy wygląd w eleganckim i sportowym stylu Forda Mustanga, z czarnymi zanikającymi pasami na nisko przebiegającej masce silnika i w dolnej części boków nadwozia oraz z malowanym na czarno dachem dla modeli fastback, a szczególny wygląd uzupełniają błyszczące czarne 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Mustang55 w kolorze Shadow Black otrzymał pasy w kolorze srebrnym, a kabriolety wyposażane są w czarny materiałowy składany dach.
Górny i dolny przedni wlot powietrza wykończono dwutonowo w czarnym połysku i w kolorze Pillar Black, z logo Mustanga w kolorze Pillar Black umieszczonym w górnym wlocie powietrza. Oznaczenia pojemności silnika 5.0 na przednich błotnikach również wykonano w kolorze Pillar Black, z kropką w ekskluzywnym kolorze Colorado Red. Opcjonalny spojler montowany na pokrywie bagażnika, malowany w kolorze Pillar Black, może stanowić dopełnienie zindywidualizowanego wyglądu zewnętrznego.
Dobrze wykończone wnętrze Mustanga55 robi na pasażerach świetne wrażenie dzięki wstawkom z włókna węglowego w desce rozdzielczej oraz dzięki skórzanemu poszyciu konsoli środkowej z ochraniającymi kolana elementami z charakterystycznym szarym szwem, który jest powtórzony w wysokiej jakości dywanikach podłogowych.
Wersje Mustanga55 wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Forda otrzymały gałkę zmiany biegów o unikalnym kształcie wykonaną z tworzywa, a wersje z 10-biegową przekładnią automatyczną są wyposażone w charakterystyczną metalową gałkę zmiany biegów. Fotele i boczki drzwiowe wykończono wysokiej jakości alkantarą.
Instalowane standardowo rozwiązania zwiększające komfort i wygodę obejmują podgrzewane i chłodzone przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, obecnie z radiem DAB+, wysokiej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem pokładowy FordPass Connect zapewniający lepszą łączność i funkcjonalność, w tym zdalne uruchamianie silnika* w wersjach z automatyczną przekładnią, zdalne odblokowywanie zamka centralnego i lokalizator pojazdu.
Samochody z kierownicą po prawej stronie wyposażono w aluminiowe akcenty deski rozdzielczej, skórzane wykończenie gałki zmiany biegów oraz siedzenia wykończone skórą w kolorach Ebony, Ceramic lub Russet.
Inspiracje – Carroll Shelby
Modele Ford Mustang Shelby, w tym Mustang Shelby GT350 i GT500, które od ponad 50 lat zapewniają wspaniałe osiągi i wyjątkową stylizację nabywcom Mustangów, teraz stały się także inspiracją dla twórców Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost w nadwoziach fastback i kabriolet.
Lusterka boczne i spojler bagażnika wykończono w kolorze Magnetic Grey oraz w zanikające czarne pasy na masce, które zaczynają się w przetłoczeniach wylotów powietrza. Ponadto pojawiły się charyzmatyczne akcenty, jak wlot powietrza Magnetic Grey California z klasycznym logo, które po raz pierwszy pojawiło się w Mustangach z 1965 roku, przedstawiające kucyka na tle trójbarwnego paska,. Wyjątkowemu wyglądowi służą też obrabiane mechanicznie 19-calowe aluminiowe obręcze kół.
Obecnie standardowym wyposażeniem Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest układ wydechowy z systemem aktywnego zaworu wydechowego, oferujący innowacyjny tryb dobrego sąsiada. System można zaprogramować tak, by automatycznie ograniczał poziom hałasu układu wydechowego w zaprogramowanych porach dnia, aby uniknąć przeszkadzania sąsiadom. System automatycznie dostosowuje się do ustawień elektronicznej kontroli stabilności, reakcji przepustnicy, mapy automatycznej zmiany biegów i ustawień wspomagania kierownicy w zależności od wybranego trybu jazdy: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip i konfigurowanego przez kierowcę trybu My Mode.
Najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie
Ford będzie również kontynuował produkcję edycji specjalnej Mustang BULLITT w wersji europejskiej już drugi rok. Napędzany silnikiem V8 o pojemności 5 litrów o mocy podniesionej do 460 KM i o momencie obrotowym 529 Nm, Mustang Bullitt jest oferowany w kolorach nadwozia Shadow Black lub Classic Dark Highland Green. Unikalne cechy samochodu, to 19-calowe koła w stylu Torq Thrust, czerwone zaciski hamulcowe Brembo™, imitacja zakrętki wlewu paliwa Bullitt, unikalny czarny przedni wlot powietrza, zielone szwy na standardowych fotelach lub opcjonalne fotele sportowe Recaro®, a także biała gałka dźwigni zmiany biegów.
Według danych IHS Markit, Mustang pozostaje czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. W 2018 roku do klientów trafiło 113 066 egzemplarzy. W pierwszym półroczu 2019 roku Ford sprzedał 5 500 Mustangów w Europie. Stanowi to wzrost o ponad 5 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.** Od 2015 roku na świecie sprzedano ponad 500 000 Mustangów szóstej generacji, w tym ponad 48 000 w Europie.
# # #
- Ford Mustang 5,0-litra V8 – emisja CO2 od 270 g/km, zużycie paliwa od 11,0 l/100 km
- Ford Mustang 2,3-litra EcoBoost – emisja CO2 od 199 g/km, szacowane zużycie paliwa od 9,1 l/100 km
- Ford Mustang Bullitt 5,0-litra V8 – emisja CO2 od 277 g/km, zużycie paliwa od 11,8 l/100 km
Dane dotyczące zużycia paliwa, poziomu emisji CO2 oraz zasięgu pojazdów z napędem elektrycznym pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnych wersji dyrektyw KE 715/2007 oraz 692/2008. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza. Przyjęta procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Należy pamiętać, iż oprócz efektywności paliwowej samochodu, na rzeczywiste zużycie paliwa lub energii elektrycznej, poziom emisji CO2 oraz zasięg w bezemisyjnym trybie jazdy ma również wpływ styl prowadzenia pojazdu oraz szereg innych czynników niezwiązanych z techniką motoryzacyjną. CO2 jest główną przyczyną powstawania efektu cieplarnianego, którego konsekwencją jest zjawisko globalnego ocieplenia klimatu.
Po 1 września 2017 roku niektóre nowe pojazdy otrzymują homologację typu zgodnie ze zharmonizowaną światową procedurą testową dla lekkich pojazdów (WLTP), zgodnie z ostatnią zmianą (UE) 2017/1151 Jest to nowa, bardziej realistyczna procedura testowa przeznaczona do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 roku, WLTP w pełni zastąpił poprzedni cykl testowy NEDC, który przestał być aktualną procedurą testową. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
* Tam, gdzie jest to dozwolone przez prawo.
**Dotyczy 20 europejskich rynków: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
źródło: Ford Motor Company
Polityka cookies